ZEEKR מגייסת 750 מיליון דולר לפיתוח עתידי בר קיימא

13 בפברואר 2023 - ZEEKR

ZEEKR, מותג הפרימיום החשמלי לטכנולוגיות ניידות, התקשר בהסכם השקעה עם שותפים מובילים בתעשייה ביניהם חתן פרס ישראל פרופ' אמנון שעשוע, יצרנית הטכנולוגיה והסוללות הסינית המתמחה בייצור סוללות ליתיום-יון לרכבים חשמליים CATL, הקרן התעשייתית Yuexiu, קרן Tongshang, וקרן הייצור החכם Xin'an. כספי הגיוס מיועדים לתמוך בהמשך המחקר הטכנולוגי ובהתרחבות הגלובלית של ZEEKR.

חמשת המשקיעים הסכימו להשקיע בסבב גיוס A שיעמוד על סך של 750 מיליון דולר, לפי שווי מוערך של 13 מיליארד דולר ל-ZEEKR לאחר השלמת סבב גיוס זה.

החתימה המוצלחת של סבב המימון החיצוני השני ב-ZEEKR מהווה הבעת אמון משמעותית במותג שמפתח טכנולוגיות המשלבות בטיחות, קיימות, חווית משתמש ושירותי ניידות חדשים. ZEEKR תשתמש בכספים כדי לבצע מחקרי שוק ולהקים רשת מכירות גלובלית.

סבב מימון זה עולה בקנה אחד עם המעבר המואץ של קבוצת ג'ילי העולמית לטכנולוגיה של 'אפס פליטות פחמן' וטכנולוגיות ניידות חדשות.

אודות ZEEKR

ZEEKR הינו מותג פרימיום חשמלי לטכנולוגיות ניידות מקבוצת ג'ילי העולמית. ZEEKR שואפת לבנות אקו-סיסטם מבוסס משתמשים שבבסיסו החדשנות כסטנדרט. המותג עושה שימוש בפלטפורמת SEA הייחודית של ג'ילי (ראשי תיבות של Sustainable Experience Architecture), וכולל טכנולוגיית סוללות משלו, מערכת לניהול סוללות, טכנולוגיה למנועים חשמליים ושרשרת אספקת כלי רכב חשמליים.

הסיפור של ZEEKR עד כה

ZEEKR סיפקה את הדגם הראשון שלה, ZEEKR 001 באוקטובר 2021 והחלה אספקה של המותג ZEEKR 009 MPV בינואר 2023. בשנת 2022, ZEEKR סיפקה 71,941 כלי רכב, כאשר למעלה מ-10,000 מהם נמסרו כל אחד מהחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר.

ל-ZEEKR יש תוכנית התרחבות שאפתנית לחמש השנים הקרובות, כדי לספק את צרכיה של תעשיית הרכב החשמלי העולמית המתרחבת במהירות. בהמשך השנה ZEEKR תשיק שני דגמים חדשים, כולל ZEEKR X, SUV פרימיום אורבני. ZEEKR מתכננת להיכנס לשוק האירופי והישראלי במהלך 2023.