ארכיטקטורת SEA-M של ZEEKR כך תיראה הניידות בעתיד

17 בנובמבר 2022 - ZEEKR

חדשות טובות לכל מי שמחפשים דרך בטוחה, נטולת מאמץ ומרגיעה להגיע למעוז חפצם - ZEEKR, מותג הפרימיום החשמלי לטכנולוגיות ניידות מקבוצת ג'ילי העולמית, הציג ביום רביעי את ארכיטקטורת SEA-M שתאפשר לנוע ממקום למקום ללא מעורבות נהג.

הניידות בעתיד

ZEEKR רואה את עתיד הניידות כחכם, ידידותי, בטוח ומותאם אישית, כשמערכת אוטונומית מתקדמת תיקח את המשתמשים בבטחה וללא מאמץ למעוז חפצם.

כלי רכב יכולים להפוך למקום לארח בו חברים, למשרד נייד לפגישות, לחדר לילדים ללמוד בו, או לטרקלין מרגיע לנוח ולתפוס תנומה. המשתמשים רק צריכים להיכנס פנימה, ולהירגע תוך כדי תנועה.

SEA-M

ארכיטקטורת SEA-M היא פתרון ניידות טכנולוגי מתקדם מבית ZEEKR, שלב נוסף באבולציה של ארכיטקטורת SEA הייחודית של ג'ילי (ראשי תיבות של Sustainable Experience Architecture) שנועדה לתמוך במגוון מוצרי ניידות עתידיים, כולל מוניות רובוטיות, כלי רכב רב-תכליתיים ורכבי לוגיסטיקה שמפותחים על בסיס יציב וגמיש לפיתוח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית.

ה-SEA-M מערער את הרעיון של פיתוח רכבים סביב הנהג, שכמובן לא קיים ברכבים אוטונומיים. זה נותן למעצבים את ההזדמנות ליצור, למשל, "סלון" נייד אינטליגנטי. זאת, בשל המאפיינים הבסיסיים של הארכיטקטורה כגון פנים רחב ידיים, מושבים פתוחים שניתן למקם מחדש, ועמוד שדרה חשמלי/אלקטרוני חזק התומך בכונן אוטונומי וההתקנים המחוברים אליו.

עם רצפות שטוחות ויחס סרן רחב, המעצבים הצליחו למקסם את המרחב הפנימי ברכב. עמוד השדרה המתקדם של ה-SEA-M כולל מסכים רב-תכליתיים המאפשרים למשתמשים לשמור על קשר או לצרוך בידור בעודם בדרכים.

טכנולוגיות אלו מגיעות ללא פשרות על בטיחות. כל כלי הרכב מבוססי SEA-M יעמדו בתקני בטיחות גלובליים של חמישה כוכבים, כמו גם דרישות הבטיחות המובילות של ה-IIHS (Insurance Institute for Highway Safety).

שיתוף הפעולה בין ZEEKR וויימו (Waymo)

בשנת 2021, ZEEKR הכריזה על הלקוח הראשון שלה לכלי רכב שנבנו על פלטפורמת SEA-M: חברת טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית האמריקאית Waymo, שהיא חברת בת של אלפאבית לצד חברת Google. ZEEKR ו-Waymo שיתפו פעולה בפיתוח של גרסת TaaS SEA-M המיועדת להשתלב בצי ההסעות של Waymo One בשנים הקרובות. בנובמבר האחרון Waymo הציגה את רכב ה-ZEEKR שלה שעל גביו הטכנולוגיה של Waymo באירוע חשיפה שנערך בלוס אנג'לס.

דבר המנכ"ל

מנכ"ל ZEEKR, אנדי אן, אמר: "חשיפת ה-SEA-M של ZEEKR הראתה את החוזקות והפוטנציאל הטכנולוגי של המותג. האישור שהגיע מצד השותפים שלנו ל-SEA-M שיקף גם את היכולת של ZEEKR להתאים את הפיתוח בהתאם לצרכים של כל משתמש. ZEEKR תמשיך לעבוד עם שותפים גלובליים גדולים גם בהמשך כדי לתמוך בניידות חכמה טובה יותר ובת קיימא לכולם".